


O 26χρονος William McQuillan είναι
Ιρλανδός και μέχρι πριν από λίγο καιρό δεν είχε ιδέα για μόδα. Στο συνέδριο τουSandbox μάλιστα έκανε ένα εκπληκτικό workshop πάνω
στην “τελετουργία” του να πίνεις Guinness! Η on line πλατφόρμα
που λάνσαρε τον προηγούμενο μήνα θεωρείται από αρκετούς το next big thing στο τομέα του luxury fashion.
William, τι είναι η Osmoda.com
Είναι μια online πλατφόρμα όπου νέοι ανερχόμενοι σχεδιαστές από όλο τον κόσμο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους και να αναπτυχθούν διαδικτυακά. Δεν είναι απλά ένα luxury fashion e-shop. Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία στον κόσμο και ειδικά τις γυναίκες να ανακαλύψουν νέους ταλαντούχους σχεδιαστές αλλά και να μπορούν μέσω των social media να μοιραστούν αυτή την εμπειρία. Η βάση είναι το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά στα πλάνα μας είναι να επεκταθούμε παγκοσμίως τόσο σε επίπεδο designers όσο και σε επίπεδο αποστολής προϊόντων.
Τι σε ενέπνευσε να δημιουργήσεις την Osmoda;
Το background μου είναι στα οικονομικά. Αργότερα κάνοντας τον curator για startups στο Βερολίνο συνάντησα αρκετούς επενδυτές οι οποίοι πίστευαν ότι η μόδα είναι ένας εξαιρετικά ενδιαφέρον τομέας για να ασχοληθείς online.
Τι έχει να κερδίσει ένας σχεδιαστής πουλώντας μέσα από την Osmoda αντί να το κάνει μόνος του;
Πρώτον έχουμε ένα πολύ καλό revenue model για τον σχεδιαστή. Αντί να αγοράζουμε χονδρική, του δίνουμε μια μικρή προκαταβολή για να τον βοηθήσουμε να χρηματοδοτήσει την παραγωγή. Επίσης φροντίζουμε οι σχεδιαστές να παίρνουν ένα πολύ καλό ποσοστό επί της τελικής τιμής, πράγμα σπάνια στον τομέα του luxury fashion. Άρα τους συμφέρει να τα πουλάνε μέσω της Osmoda. Το δεύτερο είναι ότι δε χρειάζεται να ασχολούνται με τα logistics, το marketing και λοιπά τεχνικά ζητήματα.
Πιστεύεις ότι είναι σωστή εποχή για να ασχοληθεί κανείς με τη μόδα με τόση αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία;
Νομίζω ναι. Πολλοί όταν ακούνε ότι ασχολούμαστε με μόδα και ειδικά με luxury fashion εν μέσω κρίσης είναι διστακτικοί. Μπορεί οι γυναίκες να ψωνίζουν λιγότερο συνολικά ωστόσο προτιμούν να αγοράζουν τα ρούχα τους από το διαδίκτυο όλο και περισσότερο.
Ποιο είναι το όραμα της Osmoda;
Θα θέλαμε μακροπρόθεσμα να αλλάξουμε τη δομή ιδιοκτησίας στον τομέα του luxury fashion. Αυτή τη στιγμή ελέγχεται από πολύ μεγάλες εταιρίες που κατέχουν πολλά και διαφορετικά brands και λειτουργούν σαν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια. Αν πας σε πολυκαταστήματα όπως τα Macy’s και τα Selfridges θα συναντήσεις μάρκες που ανήκουν σε πολύ συγκεκριμένες εταιρίες. Αυτό σημαίνει ότι οι ανερχόμενοι σχεδιαστές είναι αποκλεισμένοι. Εμείς αντί να αγοράζουμε μάρκες όπως τα επενδυτικά κεφάλαια, θέλουμε να δουλέψουμε μαζί τους, να συνεταιριστούμε μαζί τους δημιουργώντας ένα συνεργατικό μοντέλο κολεκτίβας. Έτσι οι σχεδιαστές και αποφεύγουν την εξαγορά και μπορούν να επωφεληθούν από τα κόστη κλίμακας στον τομέα του marketing, της τεχνολογίας κλπ.
Τι κάνει κάποιον να είναι doer;
Δύσκολη ερώτηση! Για μένα είναι το να μπορέσεις να βρεις κάτι που να σε παθιάζει, κάτι που όταν ξυπνάς το πρωί δε σκέφτεσαι «ωχ, πρέπει να πάω στο γραφείο σήμερα». Ποτέ μη φοβάσαι να δοκιμάσεις κάτι. Δεν είναι εύκολη απόφαση να παρατήσεις μια δουλειά ως υπάλληλος και να ξεκινήσεις κάτι δικό σου και ειδικά σε έναν τομέα που δε γνωρίζεις καλά. Το δικό μου background για παράδειγμα δεν ήταν η μόδα αλλά τα οικονομικά. Ακόμα και να αποτύχεις θα έχεις μάθει πράγματα. Μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι δείχνει πολύ καλά στο βιογραφικό σου το γεγονός ότι προσπάθησες να κάνεις κάτι δικό σου. Έχοντας τη δική μου εταιρία, τα πράγματα που μαθαίνω καθημερινά είναι πολύ περισσότερα από εκείνα που μάθαινα όσο ήμουν υπάλληλος. Το τι τελικά κάνει κάποιον να είναι doer είναι πολύ δύσκολο να το πω. Αυτό που μπορώ όμως να πω είναι το εξής. Μη φοβάσαι να πάρεις τα ρίσκα σου δοκιμάζοντας κάτι στο οποίο πιστεύεις πολύ γιατί όταν απολαμβάνεις αυτό που κάνεις σίγουρα δε θα χάσεις.
Ωραία συμβουλή! Τι άλλο έχεις να πεις στα νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν το δρόμο της επιχειρηματικότητας;
Λόγω της κρίσης δεν υπάρχουν αρκετές δουλειές στην αγορά και όσες υπάρχουν δεν πληρώνουν τόσο καλά όσο πριν. Ίσως δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία να προσπαθήσεις να πραγματοποιήσεις μια ιδέα που είχες εδώ και καιρό. Στην αρχή όταν προσπαθούσαμε να βρούμε χρηματοδότηση με τον συνεταίρο μου για την Osmoda ήμασταν πολύ φειδωλοί σε σχέση με το με ποιους μοιραζόμασταν την ιδέα μας. Έμαθα πολύ γρήγορα ότι συνήθως η χρηματοδότηση έρχεται από εκεί που δεν το περιμένεις. Γι’ αυτό το καλύτερο που έχει να κάνει κανείς είναι να μοιράζεται την ιδέα του με όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Όσο πιο ανοιχτός είναι τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να δεχθεί βοήθεια. Θα εκπλαγεί από το πόσος κόσμος θα δεχθεί να βοηθήσει χωρίς να περιμένει κάποιο αντάλλαγμα από αυτό.
Δείτε εδώ το video της συνέντευξης του William McQuillan με ακόμα περισσότερο υλικό