Suzan Kish, Head Cross Media Initiatives at Bloomberg, "Πες μου το δίκτυο σου να σου πω ποιος είσαι…
Share |

«Δε χρειάζονται εκατόν πενήντα άτομα για να χτίσεις ένα καλό δίκτυο. Τέσσερα αποφασισμένα άτομα αρκούν.» Η Susan θεωρείται και όχι άδικα γκουρού των δικτύων. «Η ανθεκτικότητα είναι μια υποτιμημένη αξία», υποστηρίζει. «Μπορεί να αποτύχεις την πρώτη, τη δεύτερη, ακόμα και την τρίτη φορά που θα δοκιμάσεις κάτι. Αν αντλήσεις όμως τα σωστά μαθήματα από αυτό για τη συνέχεια τότε έχεις στην πραγματικότητα πετύχει…» 
          

Susan, τι ακριβώς κάνεις στο
Bloomberg;

Το Bloomberg είναι ένας τεράστιος δημοσιογραφικός οργανισμός όπου περιλαμβάνει το Bloomberg business week, δύο websites, μερικά mobile sites και ένα ipad application, ένα news room, ένα τηλεοπτικό κανάλι και ένα ραδιόφωνο. Είναι εύκολο για κάθε μονάδα να θέτει ξεχωριστούς στόχους και να τους πετυχαίνει αλλά εξαιρετικά δύσκολο να συνεργαστούν όλα αυτά τα μέσα μεταξύ τους για να παράγουν ένα κοινό αποτέλεσμα. Η δουλειά μου είναι να χτίζω δίκτυα μέσα στον οργανισμό όπου αυτές οι μονάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για να αναβαθμίσουν τις δυνατότητές τους και να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους. Ακόμα θυμάμαι την πρώτη φορά που έβαλα στο ίδιο δωμάτιο τους αρχισυντάκτες του κάθε μέσου για να γνωριστούν. Ο αρχισυντάκτης του περιοδικού δεν ήξερε καν τον υπεύθυνο τους ραδιοφώνου! Και το ίδιο ίσχυε και στο εμπορικό κομμάτι. Ο υπεύθυνος πωλήσεων του περιοδικού ουδέποτε είχε συναντηθεί με τον άνθρωπο που πουλούσε το διαφημιστικό χώρο στο site. Για να δημιουργήσεις μια παραγωγική επαφή μεταξύ τους και να τους πείσεις ότι όλοι θα επωφεληθούν αν συντονιστούν και δουλέψουν από κοινού, δεν είναι εύκολο. Θαπρέπεινατουςεμπνεύσειςγιανατοκάνουν. Δεν πρόκειται να λειτουργήσει αν απλά τους πεις: «Κοιτάξτε παιδιά, οφείλετε να δουλέψετε μαζί».         

          
Μίλα μας λοιπόν για τα δίκτυα, πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με αυτά;
          
Δούλευα για είκοσι χρόνια στη UBS, μια από τις μεγαλύτερες ελβετικές τράπεζες πριν φύγω για να ξεκινήσω τη δική μου startup πριν από αρκετά χρόνια. Όταν έσκασε η φούσκα του .com το 2000 κανείς πια δεν ήθελε να μιλάει για επενδύσεις στο διαδίκτυο. Εντυπωσιάστηκα από το πόσο γρήγορα αυτό το δίκτυο επιχειρηματιών και επενδυτών που είχε αναπτυχθεί σ’ αυτόν τον τομέα ξαφνικά εξαφανίστηκε. Όμως είχα προλάβει να συνειδητοποιήσω τη μεγάλη αξία που έχει να φέρνεις σε επαφή επενδυτές και επιχειρηματίες. Κάθε επιτυχημένος επιχειρηματίας είναι πολύ καλός στο να χτίζει και να συντηρεί ένα δίκτυο. Οι επιλογές που είχα τότε ήταν το b2b που για μένα σήμαινεback to banking ή να συνεχίσω να μελετάω τα δίκτυα και τη δύναμή τους. Γιατί για παράδειγμα η εκκλησία λειτουργεί, γιατί μια συγκεκριμένη εμπορική ένωση λειτουργεί και μια άλλη όχι; Τα δίκτυα με γοήτευσαν! Ανακάλυψα ότι αν και είναι οργανικά, είναι ταυτόχρονα και πολύ σταθερά. Βέβαια υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη δικτύων. Το ερώτημα είναι υπάρχουν εταιρίες που θα πλήρωναν για αυτή τη γνώση; Αποδείχθηκεπωςναι.  

 
Τι πιστεύεις για ένα δίκτυο σαν το Sandbox;
          
Το Sandbox έχει εξαιρετικές προοπτικές. Είναι ήδη πολύ εύρωστο και η ευρωστία του έγκειται στην ευελιξία του. Μπορεί να επεκτείνεται και να συρρικνώνεται εξίσου εύκολα και αυτό το κάνει δυνατό. Επίσης τα μέλη του Sandbox μπορούν να δουν ξεκάθαρα ότι επωφελούνται από το δίκτυο και ότι τους δίνει έναν άνετο και έμπιστο τρόπο να συνδέονται μεταξύ τους. Αν δεν συγκεντρώνουν αυτά τα χαρακτηριστικά, τα δίκτυα τείνουν να πεθαίνουν. Μερικά από τα πιο εύρωστα δίκτυα όπως το παγκόσμιο οικονομικό φόρουμ ή το TED στηρίζονται σε παρόμοιες προϋποθέσεις. Αν μόνο συνεισφέρεις σε ένα δίκτυο και δεν παίρνεις τίποτα πίσω τότε αργά ή γρήγορα θα καταρρεύσει. Θυμάμαι μια έρευνα για το διαδικτυακό παιχνίδι “World of Warcraft” όπου έκανε αναφορά σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων που έκαναν όλη τη δουλειά και οι οποίοι τελικά τα παράτησαν γιατί κάηκαν.  

 
Έχεις διαβάσει το «Connected» των καθηγητών Φάουλερ και Χρηστάκη το οποίο  είναι αφιερωμένο στη λειτουργία των δικτύων;

Φυσικά, είναιεξαιρετικόβιβλίο. Επίσης θεωρώ σημείο αναφοράς για τη λειτουργία των δικτύων το “tipping point” του Malcolm Gladwell (http://www.gladwell.com/tippingpoint/ ). Ο Gladwell πιστεύει ότι υπάρχουν  άνθρωποι με διαφορετικές λειτουργίες μέσα σε κάθε δίκτυο. Για παράδειγμα υπάρχουν οι connectors”, άτομα τα οποίοι από τη φύση τους θα φέρουν σε επαφή τους άλλους μεταξύ τους και είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Να, ο Sebastian για παράδειγμα που είναι απέναντί μας και κινηματογραφεί τώρα τη συνέντευξη αυτή είναι ένα τέτοιο άτομο! Υπάρχουν οι experts”, τα κεντρικά άτομα του δικτύου όπου όλοι και όλα κατευθύνονται σε αυτούς. Οι boundary spanners”, άτομα τα οποία έχουν μεγάλη γκάμα ετερόκλητων φίλων, από καλλιτέχνες μέχρι μαθηματικούς, οι οποίοι συνήθως ανήκουν και σε αρκετά δίκτυα. Πολλοί λίγοι άνθρωποι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Είναι εξαιρετικά σημαντικοί γιατί είναι σε θέση να συνενώσουν ολόκληρα δίκτυα μεταξύ τους.    

   
          
Δείτε εδώ το video της συνέντευξης της Susan Kish με ακόμα περισσότερο υλικό 
                
          
 

 

 

 



fashion addiction