StartUp Live Athens - Taking steps outside your "comfort zone"
Της Ελένης Κριετσέπη
Share |

 

 Το Startup Live Athens (8-10 Ιουνίου@ Αlba Graduate Business School) είναι ένα event που για δεύτερη χρονιά φέτος συνέβαλε αξιοσηµείωτα στην γενικότερη προσπάθεια να δηµιουργηθεί το πολυπόθητο επιχειρηµατικό οικοσύστηµα στην Ελλάδα. 


 Διαφοροποιούµενο δίνοντας έµφαση στην κοινωνική και πολιτισµική επιχειρηµατικότητα τόνισε ακόµα περισσότερο την ανάγκη να αναπλάσουµε την κουλτούρα µας, να συνειδητοποιήσουµε ότι το πρόβληµα δεν είναι (µόνο)  η έλλειψη χρηµάτων, να θυµηθούµε πως ο πολιτισµός µπορεί να γίνει εξαγώγιµο προϊόν ενώ µας προέτρεψε να επιδοθούµε στην αξιοποίηση του πιο όµορφου συναισθήµατος της ανθρώπινης ύπαρξης, της  ικανοποίησης που πηγάζει από τη δηµιουργία.


 


 “Don’t think new product, think social value”, 

είναι ο πρώτος από τους κανόνες καινοτοµίας που θέτει ο πολύς JohnThackara (googlαρέ τον). Η Κωνσταντίνα Zoehrer, διοργανώτρια του event, θυµίζει ότι ‘η επιχειρηµατικότητα αφορά όλους τους τοµείς και όχι µόνο την τεχνολογία. Όταν αναφερόµαστε στην κοινωνική επιχειρηµατικότητα δεν πρέπει να έχουµε στο µυαλό µας φιλανθρωπικό ίδρυµα αλλά ιδέες που έρχονται να λύσουν προβλήµατα’.

 

 Το StartupLiveAthens δίνει το έδαφος για να ανθίσουν αυτές οι ιδέες προσφέροντας στους συµµετέχοντες πολύτιµη καθοδήγηση από έµπειρους και δυναµικούς µέντορες και δώρα για τις νικήτριες οµάδες αυστηρώς εκπαιδευτικής χροιάς. Φέρνοντας στον ίδιο χώρο ένα διεπιστηµονικό µωσαϊκό ανθρώπων όλων των ηλικιών, ξαναδοκίµασε την επιτυχηµένη περσινή συνταγή που υπόσχεται τα θαύµατα που µπορεί να προκύψουν όταν συναντιούνται διαφορετικά άτοµα µε κοινό σκοπό. Κοινό σκοπό την αποτελεσµατική και εντατική συνεργασία στα χρονικά περιθώρια ενός Σαββατοκύριακου για την µετατροπή µιας ιδέας σε µορφή εκτελέσιµη. Οι συµµετέχοντες λοιπόν κλήθηκαν να ανατρέψουν συνήθειες ξεπερασµένης νοοτροπίας και να µοιραστούν την ιδέα τους, να νιώσουν ότι πρέπει να τα δώσουν όλα ως µέλη µιας οµάδας, να βιώσουν ότι η επιτυχία του συνόλου είναι εξίσου σηµαντική, αν όχι περισσότερο, της επιτυχίας ενός µεµονωµένου ατόµου. Από την άλλη, σκοπός των καθοδηγητών ήταν να προσφέρουν γνώση και εµπειρία χωρίς να την επιβάλλουν, βοηθώντας στην διάνθιση της ιδέας και στην ωρίµανσή της και όχι στην αλλαγή της.

 

Μερικοί από τους µέντορες του Startuplive µοιράζονται

πολύτιµες συµβουλές πάνω στο socialentrepreneurship


Ο Τάσος Παγκάκης - Head of Communications της Ericsson Hub Southeastern Europe καθοδήγησε την επικοινωνία:


 ‘Οι άνθρωποι οι οποίοι ακούνε για πρώτη φορά µια ιδέα, πρέπει να νιώσουν ανατριχίλα και να ονειρευτούν εικόνες για το τι κάνει αυτή η Ιδέα. Χρησιµοποιήστε απλά και εύληπτα λόγια. Μιλήστε σαν να πρόκειται στο κοινό που θα σας «αγοράσει». Είναι το πρώτο βήµα για να πείσετε. Η επιχειρηµατικότητα σιγουρεύεται από τις λεπτοµέρειες, αλλά ξεκινά από τις Ιδέες και τον ενθουσιασµό. Όταν βλέπεις την οµάδα εµπρός σου την παρατηρείς σαν το ανθρώπινο σώµα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι πρέπει να προσλαµβάνονται ειδικοί marketing γιατί µπορεί να αλλοιώσουν την αρχική ιδέα οδηγώντας την σε άλλες κατευθύνσεις. Αντίθετα µέσα στην οµάδα εξαρχής µπορεί να υπάρχει ένα µέλος πιο κοντά στην αγορά ώστε το marketing να γίνει συστατικό στοιχείο του startup. Άλλωστε τα startups πρέπει να διαρκούν.’

 

 Ο Θεόφιλος Βασιλειάδης, Chairman & CEO του GroupIMIκαι ένας από τους ιδρυτές του kariera.gr µας παροτρύνει να γουστάρουµε(!) : «Αν κάποιος φοβάται πριν ακόµα ξεκινήσει µια επιχείρηση, τότε µάλλον δεν είναι ακόµα έτοιµος ή απλά δεν πιστεύει 100% στην ιδέα του. Στα πρώτα βήµατα ενός start-up, θα πρέπει ο επιχειρηµατίας να µην βλέπει την ώρα να πάει το πρωί στο γραφείο του, όχι να το φοβάται!»

 

H Mareva Grabowski, Founder & Vice-Chairman της Endeavor Greece συµβουλεύει:


 ‘Χρησιµοποιήστε ένα ρεαλιστικό και επιτεύξιµο businessplan. Γράφοντας τις ιδέες σε κείµενο πειθαρχηµένα θα σας βοηθήσει  να ελέγξετε αν ό,τι έχετε υποθέσει είναι σωστό. Έµπειροι venturecapitalists µπορούν να διακρίνουν από την πρώτη παράγραφο αν έχει νόηµα µια ιδέα και αν ο επιχειρηµατίας έχει λάβει υπόψη του όλες τις σηµαντικές παραµέτρους. Η επιτυχία εµπεριέχει 90% ιδρώτα και µόνο 10% έµπνευση. Όταν αποφασίζεις να κάνεις την ιδέα σου πραγµατικότητα πρέπει να είσαι αφοσιωµένος andgoalltheway.’

 

 Εκπρόσωπος του πολιτιστικού κόσµου, εικαστικός και Co-founder του ContemporaryArtMeetingPointinAthens (CAMP), ο Γιώργος Γεωργακόπουλος τονίζει ότι για να πετύχει το πολιτιστικό µάρκετινγκ χρειάζεται συλλογική προσπάθεια: «Το προϊόν πολιτισµός δεν είναι αυτόµατα κτήµα του καθενός µας. Xρειάζεται διεύρυνση του πεδίου των εν δυνάµει ενδιαφερόµενων. Αυτός που αναλαµβάνει το έργο αυτό πρέπει να έχει άριστη γνώση του αντικειµένου, να µπορεί να εκτιµήσει τις συνθήκες, να είναι ευέλικτος και εφευρετικός. Εποµένως πρόκειται για µία εργασία που απαιτεί επιµονή και θυσία. Λογικό είναι ότι ισόβιες θέσεις στο δηµόσιο είναι από τη φύση τους ακατάλληλες για το σκοπό αυτό. Οµάδες ή συνεργασίες διαφορετικών προσώπων είναι ιδανικές προϋποθέσεις για σωστό αποτέλεσµα. Για να έχουµε αξιόπιστα αποτελέσµατα η απόφαση των οργανισµών αυτών δε θα πρέπει να επηρεάζεται από τους εντολοδόχους τους. Στο τέλος το µάρκετιγκ ακολουθεί και αυτό την εξέλιξη. Ή πάει µπροστά ή πάει για φούντο.»

 

 Αναφορικά µε το τι είδους πολιτιστικές δράσεις θα είχε νόηµα να ξεκινήσει κάποιος νέος επιχειρηµατίας στην Ελλάδα ο Γιώργος Γεωργακόπουλος αναφέρει:


 Η βιαστική µετατροπή της Αθήνας σε µεγαλούπολη, η έλλειψη σχεδιασµού λόγω των ιδιοτελών προσωπικών συµφερόντων των εκάστοτε απαίδευτων κυβερνώντων οδηγεί σταθερά την Πρωτεύουσα από το 1950 µέχρι σήµερα σε µία άναρχη ψευδοανάπτυξη. Στο περιβάλλον αυτό καλούµαστε να επιβιώσουµε και να δηµιουργήσουµε. Η λέξη και µόνο «επιχείρηση» ή «επιχειρηµατίας» αρκεί ώστε  ο άνθρωπος που την αρθρώνει να κατηγορηθεί για έγκληµα καθοσιώσεως και να καεί στην πυρά της νεοελληνικής ηλιθιότητας ως αιµοδιψές αφεντικό. Εµείς δε µπορούµε όµως να σταµατήσουµε. Όταν όλοι πίστευαν ότι η γη είναι επίπεδη ο Κολόµβος απέδειξε ότι δεν είναι.

 

 Τέλος η Σοφία Δασσύρα, Founder του Loft2Work µάς λέει ποιά είναι τα βήµατα της απόδραση από το “comfortzone” :


 ‘Λέγονται πολλά τον τελευταίο καιρό για το πώς να εγκαταλείψουµε τη «ζώνη άνεσης» στην οποία έχουµε συνηθίσει και αισθανόµαστε ασφαλείς. Στην πραγµατικότητα τα βήµατα είναι µάλλον απλά. Αν κάποιος είναι «περίεργος», αγαπάει τη δηµιουργία και την κινητικότητα και έχει τη διάθεση να µαθαίνει συνεχώς καινούργια πράγµατα, έχει ήδη κάνει τις πρώτες κινήσεις . Έχοντας µία τέτοια προσέγγιση και φιλοσοφία ζωής, είναι εύκολο να διακρίνει κανείς ιδέες και άτοµα που θα τον εµπνεύσουν και θα τον ωθήσουν στο να τολµήσει το διαφορετικό! Πρέπει να εξοικειωθούµε µε την αίσθηση του ρίσκου και την ανασφάλεια που µπορεί να προκαλέσει και να προσπαθούµε να βλέπουµε τη θετική πλευρά, η οποία, είτε το πιστεύετε είτε όχι, πάντα υπάρχει! Να ξέρουµε ότι θα κουραστούµε και κάποιες στιγµές ίσως και να απογοητευτούµε αλλά να είµαστε συνειδητοί ως προς αυτό. Να το θεωρήσουµε δηλαδή µέρος της διαδικασίας και να µην το αφήσουµε να µας στερήσει το όραµα στο οποίο έχουµε πιστέψει και επενδύσει!’



fashion addiction