


Πώς θα σου φαινόταν να ακούς µουσική ανάλογη µε τη διάθεση σου; Ή όταν κάθεσαι στη λεκάνη της τουαλέτας;! Η Eleonora Viviani, co-founder του www.stereomood.com, ρίχνει τα ταµπού στα µουσικά µας ακούσµατα και προτείνει ένα νέο τρόπο να την… ακούµε!
Πώς σας ήρθε η ιδέα του Stereomood;
Με τους τρεις συνιδρυτές του Stereomood δουλεύαµε µαζί στο ιταλικό MTV. Κάποια στιγµή αποφασίσαµε να βρούµε ένα νέο τρόπο για να ακούµε µουσική. Αναλύσαµε διάφορα σενάρια ενός µουσικού website, κι έτσι, δηµιουργήσαµε το Stereomood.
Ποιος αποφασίζει και επιµελείται της µουσικής;
Στην αρχή πέντε editors αποφάσιζαν για το mood που αντιπροσωπεύει κάθε τραγούδι. Στη συνέχεια η κοινότητα έκανε engage και έβαζε tags στο κάθε τραγούδι. Έτσι το κοινό αλληλεπιδρά µε το site και δηµιουργεί όλα τα playlists.
Οπότε είναι ένα open source site, ένα ζωντανό site όπου οι χρήστες αλλάζουν το περιεχόµενο;
Στο Stereomood κάνουµε stream τη µουσική από µια σειρά επιλεγµένων µουσικών blogs, δεν έχουµε αρχεία στους server µας. Μέσα στη σελίδα οι χρήστες προσδιορίζουν το κάθε τραγούδι σε σχέση µε ποια διάθεση πιστεύουν ότι του ταιριάζει. Εµείς στη συνέχεια µε τον αλγόριθµο που έχουµε αναπτύξει, αναλύουµε τα tags αλλά και τη συµπεριφορά του κάθε χρήστη. Αυτό µας βοηθά να αλλάζουµε κάθε µέρα τα playlists κι έτσι να βελτιώνουµε την εµπειρία.
Πόσοι είναι οι χρήστες της πλατφόρµας;
Αυτή τη στιγµή έχουµε περίπου 800.000 εγγεγραµµένους χρήστες και περίπου ένα εκατοµµύριο µοναδικούς επισκέπτες το µήνα από όλο τον κόσµο. Η µεγαλύτερη κοινότητα είναι στις ΗΠΑ ενώ ακολουθούν ο Καναδάς, η Ρωσία αλλά και η Νότιος Αφρική. Παράλληλα, έχουµε µία πολύ µεγάλη κοινότητα στα Social Media. Facebook, Twitter, Flickr, Instagram. Αναπτυχθήκαµε γρήγορα χωρίς να ξοδέψουµε χρήµατα για διαφήµιση. Μόνο word of mouth.
Ποιά είναι τα πιο τρελά tags που έχεις δει στο Stereomood;
Σίγουρα το «Sitting on the toilet»! Οι χρήστες δηµιουργούν τα tags µε βάση τις δικές τους συνήθειες και ανάγκες. Όταν κάποιο από αυτά γίνει δηµοφιλές στην κοινότητα, εµείς το προµοτάρουµε στη σελίδα µας και οι χρήστες στις δικές τους social pages. Άλλα φοβερά tags είναι το «Lost in Jamaica», το «Doing laundry», ή ένα άλλο που µου αρέσει είναι το «Cooking time». Επίσης, έχουµε playlists για διάφορες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Λονδίνο κλπ. Φυσικά έχουµε και πιο κλασικά playlists όπως «Relax», «Happy», «Sad».
Ποια είναι τα επόµενα βήµατά του stereomood;
Να γίνουµε µία πλατφόρµα όπου θα ανακαλύπτεις καινούρια µουσική. Πιστεύουµε πολύ στους νέους, ανερχόµενους, ανεξάρτητους καλλιτέχνες και θέλουµε να τους δώσουµε ένα εργαλείο για να µπορεί ο κόσµος να βρίσκει τη µουσική τους. Κάποια άλλα αντίστοιχα sites δεν βοηθούν σε αυτό το κοµµάτι, κι έτσι θέλουµε να το αναπτύξουµε εµείς, ώστε να έχουν έναν τρόπο προώθησης της δουλειάς τους.
Προσθέτοντας τον όρο «διάθεση» έχετε αλλάξει το διάλογο στη µουσική. Αλλά στην πραγµατικότητα, τι µουσική υποστηρίζετε;
Δεν υποστηρίζουµε κάποιο συγκεκριµένο είδος µουσικής. Αυτό που έχει σηµασία είναι η «διάθεση». Για παράδειγµα, ένα ποπ τραγούδι µπορεί να είναι «happy» όπως µπορεί να είναι και ένα ροκ ή ένα τζαζ. Ίσως κάνουµε το «είδος» ένα καινούριο φίλτρο αναζήτησης, αλλά το σηµαντικό για εµάς είναι η «διάθεση».
Το Stereomood είναι η κύρια δραστηριότητά σου;
Tον τελευταίο ενάµιση χρόνο πήραµε χρηµατοδότηση από έναν Ιταλό επενδυτή. Αυτό µου επέτρεψε να αφήσω την παλιά µου δουλειά και να είµαι full time στο Stereomood. Τώρα πρέπει να βρούµε τον τρόπο να το εξελίξουµε και να σταθεροποιήσουµε τα έσοδά µας. Για παράδειγµα, τον Μάρτιο κυκλοφόρησε το «Μοοdclock», ένα app ξυπνητήρι που σου επιτρέπει να ξυπνάς µε τη διάθεση που έχεις επιλέξει πριν πας για ύπνο!
Δείτε εδώ την σύντομη video συνέντευξη της Eleonora Viviani με όλα τα extras