


Social media, games, gadgets… Οι γυναίκες απολαμβάνουν με πολλούς τρόπους την τεχνολογία. Πόσο όμως συμμετέχουν στη δημιουργία της; Η Belinda Parmar είναι η CEO της πλατφόρμας “LadyGeek” και “LittleMissGeek” και προσπαθεί να αλλάξει την αντίληψη ότι όποιος ασχολείται με την τεχνολογία είναι nerd και geek και να κάνει την τεχνολογία πιο ελκυστική και προσιτή στις γυναίκες και τα κορίτσια. Μήπως είσαι εσύ ο επόμενος θηλυκός Zuckerberg;
Ο κανόνας λέει ότι οι γυναίκες και ιδιαίτερα τα κορίτσια στο σχολείο, μισούν τη φυσική και γενικότερα τις θετικές επιστήμες. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Υπάρχει πρόβλημα εικόνας. Περάσαμε περίπου 6 μήνες σε σχολεία για να καταλάβουμε ότι το πρόβλημα με τα κορίτσια που θέλουν να κάνουν καριέρα στην τεχνολογία είναι ότι βλέπουν εκείνους που ασχολούνται με την τεχνολογία ως nerds. Πρέπει να αλλάξουμε αυτή την αντίληψη. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι το πώς αντιμετωπίζουμε τα κορίτσια όταν είναι μικρά. Συχνά σαν γονείς δεν προσπαθούμε να «βάλουμε» τα κορίτσια μας να πειραματιστούν με την τεχνολογία, αντιθέτως ενθαρρύνουμε τα αγόρια. Συνεπώς τα αγόρια δημιουργούν την τεχνολογία και τα κορίτσια καταλήγουν να τη χρησιμοποιούν. Το “LittleMissGeek” που αποτελεί την καμπάνια μου, προσπαθεί να εμπνεύσει τα κορίτσια να ενταχθούν στην τεχνολογία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε ότι ο επόμενος Marc Zuckerberg θα είναι γυναίκα.
Τι ακριβώς κάνετε με την καμπάνια LittleMissGeek;
Προσπαθούμε να κάνουμε την τεχνολογία πιο ελκυστική, με σκοπό να συμμετέχουν περισσότερο τα κορίτσια. Δουλεύουμε πάνω σε gamedesign και εργαστήρια προγραμματισμού στα σχολεία, χρησιμοποιούμε πράγματα όπως το RaspberryPi, τον υπολογιστή μεγέθους πιστωτικής κάρτας, μιλάμε για την ware-booktechnology, όπως είναι για παράδειγμα τα smartwatches. Το πρόβλημα με τον τρόπο που διδάσκεται η τεχνολογία στα σχολεία είναι ότι είναι αναχρονιστικός, μουντός, και δεν εμπνέει κανέναν, ειδικά τα κορίτσια.
Έχετε κάποιους
αρωγούς ή χορηγούς σε αυτή την προσπάθεια;
Αυτή τη στιγμή χορηγοί μας είναι η Microsoft και η Dell και είναι πολύ
αποφασισμένοι να βοηθήσουν ώστε τα κορίτσια να γίνουν μέρος της επανάστασης της
τεχνολογίας. Το κράτος επίσης μας υποστηρίζει επειδή ξέρουν ότι αυτό είναι ένα σοβαρό
ζήτημα της κοινωνίας. Το 50% των γυναικών καταναλώνουν τεχνολογία, το 57% του
twitter κοινού είναι πλέον γυναίκες ενώ μαντέψτε ποιο είναι το μεγαλύτερο grossing segment του Facebook... φυσικά οι γυναίκες. Έτσι, το
κράτος και οι εταιρείες έχουν εμπορικό συμφέρον στην αντιμετώπιση της
ισορροπίας των φύλων.
Έχετε κάποιους
στόχους για το άμεσο μέλλον;
Θα ήθελα κάθε κορίτσι σε κάθε σχολείο σε όλο τον κόσμο να
εμπνέεται από την τεχνολογία. Η τεχνολογία αγγίζει κάθε μέρος της
ζωής μας και κάποια στιγμή όλα πρέπει να δουλεύουν με την τεχνολογία. Αν κάποιος
θέλει να ασχοληθεί με τη μόδα ή να γίνει κτηνίατρος ή πρωθυπουργός, θα πρέπει
να κατανοεί πώς λειτουργεί η τεχνολογία.
Πού επικεντρώνεται το κύριο μέρος των δραστηριοτήτων σας;
Για τώρα στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά ελπίζω ότι με την ομιλία
μου στο TedxThess καταφέραμε να επηρεάσουμε και το ελληνικό κοινό. Ο μεγάλος μας στόχος είναι να
αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης παγκόσμια. Έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες.
Πόσα χρόνια δραστηριοποιήστε;
Λανσάραμε το LittleMissGeek τον Οκτώβριο του 2012. Είναι πολύ καινούριο και είμαι πολύ ενθουσιασμένη από τις εταιρείες, την κυβέρνηση αλλά και κάποιους καθηγητές που θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και όλοι πρέπει να συνδράμουμε και να εμπνεύσουμε τα κορίτσια να γίνουν ο επόμενος Mark Zuckerberg.
Υπάρχουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες σε άλλα μέρη του κόσμου;
Υπάρχουν, και μάλιστα μερικές κάνουν καλή δουλειά. Για παράδειγμα υπάρχει το Steamit στη Μεγάλη Βρετανία που είναι μια δράση για τις γυναίκες στην τεχνολογία και τις τηλεπικοινωνίες. Το πρόβλημα σήμερα δεν είναι η έλλειψη γυναικών στο εργατικό δυναμικό της τεχνολογίας, αλλά το ότι μειώνονται με ρυθμό 100% το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι αν συνεχίσουμε έτσι, το 2045 μόνο το 1% του δυναμικού θα είναι γυναίκες.
Ποια πιστεύεις ήταν τα σημαντικότερα σημεία της ομιλίας σου στο Tedx;
Επικεντρώθηκα στην περιγραφή του προβλήματος: γιατί οι γυναίκες δεν έλκονται από την τεχνολογία. Αλλά ασχολήθηκα και με μερικές λύσεις σε πρακτικό επίπεδο. Στο βιβλίο μου Little Miss Geek, αναφέρω δέκα τρόπους που βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Ένας από αυτούς είναι το “Female Hero Program” όπου φέρνουμε στα σχολεία γυναίκες από τη βιομηχανία της τεχνολογίας που εμπνέουν και επηρεάζουν. Ήδη το κάνουμε και τα κορίτσια ενθουσιάζονται. Η άλλη ιδέα είναι το “Mom Returns Scheme” που σχετίζεται με τη μητρότητα. Το 40% των γυναικών φεύγουν από τη βιομηχανία της τεχνολογίας μετά από 10 χρόνια καριέρας. Εμείς εξετάζουμε πώς μπορούν να επιστρέψουν αυτές οι γυναίκες στη δουλειά τους αλλά και και τους τρόπους που μπορούμε να επιταχύνουμε την καριέρα τους όταν αυτές θα είναι μητέρες.
Υπάρχει υποστήριξη από άλλους οργανισμούς ή φορείς ή ακόμα και από επιχειρηματίες που έχουν τους ίδιους στόχους;
Το να επενδύεις στις γυναίκες είναι μία έξυπνη επένδυση, το να επενδύσεις στα κορίτσια είναι ακόμα εξυπνότερη. Συνεπώς υπάρχει ένα οικονομικό κίνητρο αλλά ταυτόχρονα και ένα ηθικό στο να ενθαρρύνουμε τα κορίτσια να γίνουν πρωτοπόροι της τεχνολογίας.
Δείτε εδώ την σύντομη video συνέντευξη της Belinda Parmar με όλα τα extras.