Χρήστος Στεργίου / Αυθεντικότητα, η νέα πολυτέλεια
Συνέντευξη στον Βαγγέλη Δαβιτίδη
Share |

 «Ήλιος, θάλασσα, χωριάτικη, μουσακάς» και η λίστα των κλισέ πάει λέγοντας... Μια γραφική εικόνα της Ελλάδας που έχει πλέον εμπορευματοποιηθεί τόσο πολύ που έχει χάσει κάθε σύνδεση με την πραγματική αξία μιας εμπειρίας στη χώρα. Ο Χρήστος Στεργίου με το TrueGreece, δίνει στους επισκέπτες του κόσμου μια αυθεντική εμπειρία της Ελλάδας. Και θέλει να το κάνει με πολυτέλεια... Όχι, δεν εννοεί πισίνες και πεντάστερα ξενοδοχεία.  Σήμερα, πολυτέλεια είναι η αυθεντικότητα.

 

Τι διαφοροποιεί το TrueGreece από ένα τουριστικό γραφείο;

Στο TrueGreece προσπαθούμε να δίνουμε στους επισκέπτες μία αυθεντική εικόνα της χώρας μας, με εμμονή στην πολυτέλεια, αλλά όχι την πολυτέλεια των πεντάστερων ξενοδοχείων. Το TrueGreeceπηγαίνει κατευθείαν στον καταναλωτή. Δουλεύουμε με τον καθένα ξεχωριστά για να γνωρίζουμε τις ανάγκες του. Θέλουμε να καταλάβουμε γιατί σε κάποιον αρέσει ένα boutiquehotelκαι σε άλλον ένα resortμε όλες τις ανέσεις και αρχίζουμε σιγά σιγά να προσαρμόζουμε την εμπειρία του.

 

Από ποιες χώρες προέρχεται ο μεγαλύτερος όγκος του πελατολογίου σας;

Κυρίως από Αμερική. Έτυχε να μάθω την νοοτροπία των αμερικανών γιατί έζησα δέκα χρόνια εκεί κι έτσι μπόρεσα να έχω μια διαφορετική προσέγγιση στην ταξιδιωτική τους εμπειρία. Τώρα έχουμε κόσμο από όλη τη γη, από Βραζιλία μέχρι Ινδία. Νομίζω ότι το μοντέλο μας είναι tailormadeγια την αμερικανική αγορά. Έχουμε δει όμως πως μπορεί να προσαρμοστεί και σε κάποιες άλλες αγορές.

 

Πέρα από τα γνωστά κλισέ, ποια είναι η νοοτροπία του Αμερικανού;

Νομίζω ότι το αμερικανικό κοινό, ανεξάρτητα από το επίπεδό του, θέλει να έχει παροχή υπηρεσίας. Εμείς προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε ακόμα και σε απαιτήσεις που σε άλλους φαίνονται τρελές. Η λογική που λέμε και στην Ελλάδα ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο εκεί πραγματικά ισχύει. Ο αμερικανός θέλει αυτό ακριβώς που του υπόσχεσαι – θα μου πεις όλοι το θέλουμε – εκεί όμως υπάρχουν κάποιες προσδοκίες στις οποίες αν δεν μπορέσεις να ανταποκριθείς, έχεις πρόβλημα.

Ποια είναι τα πιο τρελά που έχετε ακούσει;

Από τις πιο ιδιόρρυθμες απαιτήσεις ήταν να προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα δρομολόγιο στην Ελλάδα, ανάμεσα σε διάφορα νησιά, που δεν έβγαινε με τίποτα, ούτε με ελικόπτερα... Οι αμερικανοί θέλουν σε δέκα μέρες να δουν 15 νησιά. Εμείς τους εξηγούμε ότι δεν έχει κανένα νόημα αυτό. Κάποιες φορές οι απαιτήσεις ξεπερνάνε τα όρια. Όλοι έρχονται σε εμάς επειδή υποτίθεται ότι μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, από privatetourμέχρι να εξυπηρετήσουμε κάποιον που έχει κλίση προς την τέχνη. Κάποιες φορές όμως πρέπει και οι επιχειρήσεις να βάζουν όρια.

 

Τι συνιστά μια πραγματική, αυθεντική εμπειρία για κάποιον που ταξιδεύει στην Ελλάδα;

Αυτό είναι υποκειμενικό για τον κάθε πελάτη, χρειάζεται να καταλάβεις πώς το βλέπει ο καθένας. Για κάποιον αυθεντική εμπειρία είναι να πάει στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Αν θέλεις όμως ένα άλλο είδος αυθεντικότητας μάλλον δεν μπορείς να την αναζητήσεις εκεί.  Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ένα ζήτημα διαφορετικά για έναν απαιτητικό πελάτη; Αφού καταλάβoυμε τι θέλει, φτιάχνουμε ένα παζλ υπηρεσιών που μπορεί να δημιουργήσει αυτή την αυθεντική εμπειρία. Πολλές φορές για να γίνει αυτό χρειάζεται να σκέφτεσαι «έξω από το κουτί». Πρέπει να είμαστε προσαρμοστικοί, αυτό κάνουν οι καλύτερες εταιρείες στον κόσμο. Άρα, αυθεντικότητα σε συνδυασμό με παροχή υπηρεσιών και με την ξενοιασιά των ελληνικών διακοπών, συνθέτουν ακόμα και γι’ αυτόν που έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, τις καλύτερες διακοπές της ζωής του.

 

Κάποια στιγμή είπες ότι η πολυτέλεια δεν βρίσκεται στα πεντάστερα. Πού βρίσκεται;

Στην έννοια της φιλοξενίας. Στους ανθρώπους που καταλαβαίνουν ότι αυτοί που ταξιδεύουν έχουν πισίνα στο σπίτι τους, οδηγούν ακριβά αυτοκίνητα, δεν περιμένουν να πάνε σε ένα ξενοδοχείο για να βγουν στο privatepool και να κάνουν τη βουτιά της ζωής τους. Το θέμα είναι να υπάρχει αυθεντική επαφή. Να νιώσει ο επισκέπτης τον παλμό των ανθρώπων, τη λογική, τη νοοτροπία, να ζήσει τη χώρα.  Η χώρα δεν είναι ούτε τα πανέμορφα τοπία, ούτε τα όμορφα δωμάτια, είναι οι άνθρωποι και η κουλτούρα μας. Γι’ αυτό οι επισκέπτες ξανάρχονται στην Ελλάδα. Για να ανακαλύψουν τις ψυχές και τις καρδιές των ανθρώπων μας.

 

Ποια είναι η πιο αυθεντική εμπειρία που έχετε προσφέρει;

Πριν από μερικά χρόνια είχαμε έναν πελάτη ελληνικής καταγωγής, ο οποίος ήταν ο επιτελικός της προέδρου της βουλής των αντιπροσώπων των ΗΠΑ! Πολύ υψηλά ιστάμενος δηλαδή. Ήθελε να περάσει με την οικογένειά του ένα αυθεντικό Πάσχα στην Ελλάδα και του προτείναμε την Πάτμο. Στο νησί έτυχε να είμαι κι εγώ με τη γυναίκα μου και τους γονείς μου. Ό,τι κάναμε εμείς σαν οικογένεια το έκαναν και αυτοί μαζί μας. Τελικά, αυτός ο άνθρωπος χωρίς να μιλάει ίχνος ελληνικά έκατσε και έγραψε ένα γράμμα στα ελληνικά (!!!) και μας το έστειλε. Αυτό για μένα είναι πολυτέλεια.

 

Κατά μέσο όρο πόσες μέρες έρχονται, πόσα χρήματα χαλάνε, και σε τι σύνθεση έρχονται;

Σε γενικές γραμμές οι δικοί μας πελάτες μένουν γύρω στις δέκα διανυκτερεύσεις και ξοδεύουν ανά άτομο περίπου 3.500 € για τη διαμονή, τις μεταφορές τους και για κάποιες συγκεκριμένες εμπειρίες πχ μια ξενάγηση. Έχουμε πακέτα που μπορεί να κάνουν 40.000 € για δέκα ημέρες, έχουμε και ταξίδια που κοστίζουν 4.000 € για τις ίδιεα ημέρες.  Σε ότι αφορά στη σύνθεση εκεί υπάρχει μεγάλη γκάμα. Από ζευγάρια που μόλις παντρεύτηκαν, μέχρι μια παρέα εκατό φίλων από τη SiliconValley που θέλουν να έρθουν στην Αθήνα.

 

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το TrueGreece;

Ότανξεκίνησα την εταιρεία ήμουν μόνος με έναν υπάλληλο. Μετά από κάποια χρόνια άρχισε να υπάρχει μια σχετική καταξίωση. Το καλό, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, επικρατεί και διαδίδεται. Άρα αφού στην Ελλάδα πήγαν όλα καλά, ξεκινήσαμε το TrueTurkey.  Εκεί έκανα αυτό που έκανα και στην Ελλάδα: βήμα βήμα, ρωτούσα παλιούς και καινούριους φίλους, πήγα και είδα όλα τα ξενοδοχεία, βρήκα ξεναγούς, οδηγούς κι έτσι ξεκινήσαμε. Μετά το δεύτερο χρόνο, μόλις νιώσαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε κι αυτό, τότε ξεκίνησε το εγχείρημα στην Ιταλία. Το TrueItaly πάει καλά για αρχή και ελπίζω να έχουμε δυνάμεις να συνεχίσουμε και του χρόνου με το TrueSpain!


Δείτε εδώ την σύντομη video συνέντευξη του Χρήστου Στεργίου με όλα τα extras.



fashion addiction